Idealan trening za žene

Idealan trening za žene

Za početak da razjasnimo samo jednu malu, ali užasno važnu stvar. Iako zvuči prilično zvučno i logično, kada je o fitnessu riječ tu zaista ne postoje neke razliku između treninga za žene ili treninga za muškarce. Jedina važna stvar po kojoj bi mogli podijeliti neke određene skupine koje će se utoliko razlikovati samo po tome što je to što žele dobiti od treninga. To je jedina podjela koju bismo zapravo trebali označiti kao različitost u fitness svijetu.

I baš zbog toga ne postoji idealan trening za žene ili za muškarce zato što doslovno ne postoji neka ekstra razlika među jednima i drugima. Ali zato postoji jedna puno veća i puno važnija različitost – a to je ona da smo svi mi različiti. I zbog toga će možda jedna žena u puno kraćem vremenu otopiti masne naslage i izbaciti svoje mišiće, dok će njenom partneru, zamislimo, trebati duplo duži period da postigne to što je postigla ona. Čak i ako su u taj pothvat krenuli s relativno sličnim izgledom. I to je zato što neki ljudi jednostavno genetski imaju bolje predispozicije za brže dobivanje mišićne mase. Nevezano kojeg su spola, pa čak niti dobi. I na koncu, nevezano uz želje o idealnom izgledu koji je također toliko individualan kao i svi mi sami.

Zabluda je stoga promovirati nešto tako imaginarno kao što je trening za žene, osim ako se radi o tipičnim vježbama za povećanje mišićne mase u tipičnim ženskim oblinama. No, i tu postoji toliko nijansi, i opet ovisnih o činjenici kakvom izgledu netko teži.

Dakle – sva ona tipična ženska početnička pitanja – kako da smršavim u struku, kako da oblikujem guzu, stanjim noge, oblikujem ruke – ništa od toga ne može se učiniti ciljano samo za ta područja. baš kao što niti muškarci ne mogu očekivati savršen trapez i bicepse, a da ostatak tijela potpuno zanemare. I to samo zato (a znaju to i ptice na grani) svatko mora prvo poraditi na svom idealnom omjeru masnog tkiva i mišićne mase!

I zato se prije svega pitajte – što želite, a potom djelujte u tom smjeru

1. Ako želite skinuti težinu, u početku se svakako fokusirajte na to i tu se ne bojte kombinirati lagane kardio treninge (zagrijavanje i privikavanje organizma na novu rutinu) te utega i vježbi pod opterećenjem vlastitog tijela jer će vam takvi jaki treninzi pomoći brže sagorjeti masne naslage. A tko zna – možda na sredini svoga puta, kada zaista skinete viškove, shvatite da je upravo to ideal kojem ste težili.

2. Ako pak želite dobiti obline (mišiće) definitivno se uhvatite utega i što težih opterećenja jer vama zapravo nedostaje malo mišićne mase, a kardio treninzi i ciljani treninzi mogli bi vam zapravo samo još smanjiti i to malo oblina koje imate.

I nikako ne vjerujte starim zabludama da kao žena trebate raditi milijun trbušnjaka i čučnjeva za guzu, dizati utege za bicepse i pritom se samo malo posvetiti nogama.

Umjesto toga radije naučite neke složenije pokrete kolje ćete moći raditi s opterećenjima i kojim ćete istovremeno pokrenuti veće mišićne skupine. I nipošto se ne bojte utega, jer, čisto da se zna, puno je lakše, ako već pretjerate s mišićima, izgubiti tu mišićnu masu (lagani kardio) u odnosu na napore koje ste uložili u skidanje masnih naslaga.

Neke od vježbi koje bi stoga trebali raditi svi – i muškarci i žene, posebno u onom početnom dijelu sagorijevanja naslaga i dozvoljavanju mišićima da narastu i probiju se na površinu su:

Mrtvo dizanje

Sjedeći/stojeći potisak

Sklekovi (muški/ženski)

Hip Thrust

Čučnjevi s opterećenjem (i različitim varijacijama kao što je primjerice bugarski čučanj na jednoj nozi – s bučicama)

Dakle vježbe koje će simultano pokretati različite mišićne skupine, jačati mišiće cijelog tijela i otapati masne naslage – cijelog tijela.

A tek kada taj dio dovedete do svog ideala, u trening ubacujte vježbe za ciljano toniranje određenih mišićnih skupina. I ne zaboravite da jedna vježba (trbušnjaci) neće oblikovati apsolutno sve mišiće abdomena te da jačanje tog dijela tijela s jednom ili dvije ciljane vježbe, neće dovesti do ženstvenog i uskog strukića.

Zato je jako važno da prije svega znate točno što želite vježbom postići.

I zato ne postoji nešto tako globalno kao što je “trening za žene”, ali srećom danas postoji toliki izbor različitih vrsta i tipova vježbi da je moguće odabrati ono što je najbolje za svakoga od nas – teretana/pilates/joga svih vrsta/grupni kardio/ples….

Vezani članci

Leave a Reply