Kako Volkswagen virtualno razvija automobil budućnosti?

Kako Volkswagen virtualno razvija automobil budućnosti?

Volkswagenov Virtual Engineering Lab u Wolfsburgu obasjava jako dnevno svjetlo. U njemu svijetle 24 ekrana – na nekima su prikazane grafike, dok na drugima blješte stotine redaka s kodovima. Usred prostorije nalazi se model Golfa od plastelina u mjerilu 1:4. Frank Ostermann proučava model, zatim mijenja kotače i stražnja svjetla te modificira vanjska zrcala. Dizajn vozila Ostermann mijenja pomoću gesta i govornih naredbi. Sve to moguće je u tek nekoliko sekundi, i to zahvaljujući proširenoj stvarnosti (engl. Augmented Reality). Softver koji je za to potreban razvijen je u laboratoriju Virtual Engineering Lab. Rezultati ovoga tima mogli bi korjenito promijeniti rad dizajnera i inženjera. Ostermann nosi takozvane HoloLens naočale s konceptom pomiješane stvarnosti (engl. Mixed Reality). Mobilno računalo koje je proizveo Microsoft projicira virtualne sadržaje na fizički objekt pomoću funkcije upravljanja gestama i govornih naredbi. Dovoljno je da Ostermann pokaže prstom i HoloLens naočale odmah će projicirati neku drugu boju laka na Golfu, montirati druge kotače i promijeniti branike. Prvobitni Golf R-Line pretvorit će se u sasvim novu verziju. Ovaj će model možda za pola godine stići u autokuće.

„Usko surađujemo s kolegama iz odjela tehničkog razvoja i time smo vrlo blizu najnovijim konceptima vozila i studijama dizajna“, kaže Ostermann. „Svoje znanje implementiramo u tehnički razvoj proizvoda te nudimo rješenja po mjeri za sve marke koncerna u području virtualnog i sistemskog inženjeringa.“ Ali čemu sve to? Proširena i virtualna stvarnost pomažu u uštedi vremena i troškova razvoja. Radni koraci mogu postati brži i učinkovitiji, primjerice pomoću softvera HoloLens iz laboratorija Virtual Engineering Lab. HoloLens ne projicira samo svaku promjenu dizajna ili opreme na fizičkom modelu; pomoću ove tehnologije različiti projektni timovi mogu u isto vrijeme međusobno surađivati neovisno o svojim lokacijama – primjerice timovi iz Wolfsburga, Chattanooge i Šangaja. Naime, svi sudionici mogu u svakom trenutku vidjeti aktualni dizajn modela u obliku projekcije te više nisu potrebne vremenski zahtjevne dorade kao što je slučaj s modelom od plastelina. „Timovi mogu pratiti minimalne izmjene na modelu, međusobno ih uspoređivati i donositi odluke. Tako će puno prije stići do cilja“, objašnjava Ostermann.

Softver za HoloLens trenutačno je još u fazi ispitivanja, a u budućnosti bi trebao omogućiti pozivanje kompletnog portfelja modela marke Volkswagen i prikazivanje različitih verzija karoserije nekog modela u svim mogućim varijantama – dizajneri na taj način mogu virtualno pretvoriti limuzinu u SUV, karavan, kabriolet ili coupé. „Do prije nekoliko godina to je bila znanstvena fantastika“, kaže Ostermann. „Danas znamo: automobile budućnosti razvijat ćemo samo ovako i nikako drugačije.“

Vezani članci

Leave a Reply