Kralj svjetskog luksuza u novom šopingu vrijednom 12 milijardi eura

Kralj svjetskog luksuza u novom šopingu vrijednom 12 milijardi eura

Francuski imperij visoke mode, kozmetike, nakita i alkoholnih pića LVMH konsolidirat će svoje poslovanje nakon kojeg će se modni biznis Christian Dior naći unutar kompanije s ostalim brendovima poput Kenza, Givenchyja i Fendija.

Francuski milijarder Bernard Arnault odlučio je konsolidirati vlasništvo unutar imperija luksuza u transakciji čija bi vrijednost mogla dosegnuti i 12 milijardi eura. Arnault, koji se nalazi na osmom mjestu poznate Forbesove liste milijardera s bogatstvom koje se procjenjuje na više od 50 milijardi dolara, ovim će potezom odgovoriti na dugogodišnje zahtjeve investitora o pojednostavljivanju strukture konglomerata koji kontrolira.

Bernard Arnault, građevinar koji je poslovni put započeo u nekretninama, u svijet luksuzne robe zakoračio je sredinom osamdesetih godina, kada je kupnjom tekstilne kompanije Boussac stekao kontrolu nad tada već gotovo četrdesetgodišnjim modnim brendom Christian Dior. Novi je vlasnik preokrenuo poslovanje Diora koji se nalazio u problemima i od tada kreće njegov nezaustavljiv rast. Arnault 1988. kupuje vlasnički udio u godinu dana ranije kreiranom holdingu LVMH (nastao spajanjem modne kuće Louis Vuitton i proizvođača alkoholnih pića Moët Hennessy), a početkom 1989. izabran je na čelo kompanije gdje je i danas.

U međuvremenu je LVMH postao imperij u svijetu luksuza, posebno mode i kozmetike, koji je dobro iskoristio rast bogatstva i potražnje za skupom robom, posebno na azijskom tržištu. Samo u posljednjih desetak godina prihodi od prodaje porasli su s 15 na više od 37 milijardi eura i uz neto dobit od četiri milijarde eura kompanija danas zapošljava gotovo 135 tisuća ljudi. Nabrajanje poznatih brendova koji se nalaze pod krovom LVMH imperija nalikuje izlistavanju svega što se smatra luksuzom u širokoj potrošnji: Bulgari, Louis Vuitton, Moët, Krug, Veuve Clicquot, Hennessy, Fendi, Kenzo, Givenchy, Tag Heuer, Hublot, Zenith, Rimowa, Dior, Dom Pérignon, Glenmorangie i još mnogi drugi.

Takav broj brendova rezultira u vrlo kompleksnoj mreži kompanija, a investitori već dulje vrijeme traže od Arnaulta da pojednostavi vlasničku strukturu. Obitelj Arnault trenutačno ima većinsko vlasništvo u kompaniji Christian Dior koja je pak istovremeno stopostotni vlasnik modnog biznisa s tim brendom, ali i vlasnik kontrolnog udjela u imperiju LVMH. Novom transakcijom Arnault želi kupiti ostatak dionica koje ne drži u Christianu Dioru, a nakon toga će ta kompanija svoj modni biznis za 6,5 milijardi eura prodati konglomeratu LVMH.

U konačnici Arnaultovi bi trebali imati možda i stopostotno vlasništvo Christiana Diora (koje sada nemaju), ta će kompanija i dalje imati kontrolni udio u LVMH-u (što obitelji Arnault uz izravni manji udio čiji su također vlasnici daje čvrstu kontrolu nad imperijem) unutar kojeg će se sada nalaziti i modni biznis Christiana Diora (koji je dosad bio pod krovnom kompanijom).

Investitori su s optimizmom dočekali vijest o konsolidaciji te su dionice LVMH-a na burzi Euronext nakon objave skočile su na rekordnu vrijednost. Arnault je izjavio kako bi transakcija trebala ‘pojednostaviti strukturu, što već dulje vrijeme traži tržište, i ojačati modni biznis LVMH-a’.

Interesantno je i da će se transakcijom Arnault riješiti i dijela dionica konkurentske kompanije Hermes. U namjeri da preuzme kontrolu i nad tom pariškom modnom kućom Arnault i LVMH su od 2008. počeli polako graditi svoj vlasnički udio u Hermesu. No kad je informacija o njihovu vlasništvu postala javna, obitelj osnivača Hermesa započela je sudski proces kojim je željela zaštititi svoje vlasništvo.

LVMH je nakon toga, 2014., odustao od nastavka preuzimanja. Kako Arnault preostalim dioničarima Christiana Diora uz gotovinu nudi i dionice Hermesa, ovo mu je prilika da ih se na elegantan i lukav način riješi. Dionicama Hermesa, zahvaljujući rastu industrije luksuza, u međuvremenu prilično je dobro porasla vrijednost i kad bi ih prodavao redovno na burzi, Arnault bi morao platiti i porez na tako stečenu zaradu. No način na koji je ova transakcija strukturirana omogućuje mu da taj porez izbjegne.

Zahvaljujući konsolidaciji modnog biznisa Christiana Diora, LVMH bi trebao dobiti oko dvije milijarde eura dodatka na godišnje prihode, a u kompaniji očekuju da će ujedinjavanje tog brenda s ostalim modnim brendovima unutar tvrtke donijeti i neke druge sinergijske učinke. Arnault očekuje i lakše financiranje za Dior te bolju cirkulaciju talenta između kozmetičkog i modnog poslovanja.

Tijekom proteklih sedam desetljeća za Christian Dior stvarali su, uz osnivača, i mnogi drugi poznati modni dizajneri poput Yvesa Saint-Laurenta, Gianfranca Ferrea i Johna Galliana. Glavni kreativci u kompaniji danas su Maria Grazia Chiuri i Kris Van Assche.

Vezani članci

Leave a Reply