Facebook uvodi središnju stranicu za podešavanje postavki o privatnosti i sigurnosti

Facebook uvodi središnju stranicu za podešavanje postavki o privatnosti i sigurnosti

Facebook je priopćio da će uvesti centralizirani sustav kroz koji će njegovi korisnici kontrolirati svoje postavke o privatnosti i sigurnosti. Time kompanija nastoji odgovoriti na prigovore zbog načina na koji postupa s osobnim podacima korisnika.

Novi sustav, koji će korisnicima Facebooka biti predstavljen tijekom idućih nekoliko tjedana, omogućit će korisnicima da svoje postavke mijenjaju na jednom mjestu, umjesto da moraju ići na otprilike 20 posebnih odjeljaka, piše NY Times.

Na novoj stranici korisnici će moći kontrolirati osobne podatke koje je društvena mreža čuva o njima, poput njihovih političkih preferencija ili interesa, te preuzeti i pregledati datoteke podataka koje je Facebook prikupio o njima. Facebook će također pojasniti koje aplikacije korisnici trenutačno upotrebljavaju i koje privole te aplikacije moraju prikupiti kako bi prikupljale podatke.

Facebook je centralizirani sustav počeo razvijati prošle godine, ali jeu brzao implementaciju nakon otkrića da je britanska političko-konzultantska tvrtka Cambridge Analytica nepropisno prikupila podatke 50 milijuna korisnika Facebooka. Količina podataka koje je Cambridge Analytica dobila o korisnicima Facebooka ponovno je izazvala strahove o tome koliko je informacija društvena mreža prikupila o ljudima, što je dovelo do pokreta #DeleteFacebook i drugih kritika.

“Posljednji tjedan pokazao da imamo još mnogo posla kako bismo osnažili naša pravila, pomogli ljudima da shvate kako Facebook funkcionira te kakav izbor imaju kada je riječ o njihovim osobnim podacima“, poručili su u priopćenju kojim najavljuju novi sustav Erin Egan, Facebookova menadžerica zadužena za privatnost (Chief Privacy Officer), te potpredsjednica i pravna savjetnica kompanije Ashlie Beringer. “Čuli smo glasnu i jasnu poruku da je alate za podešavanje postavki o privatnosti i sigurnosti preteško pronaći te da moramo učiniti više kako bismo informirali ljude.”

Skandal Cambridge Analytica narušio imidž kompanije
Skandal Cambridge Analytica gurnuo je Facebook u najveću krizu do sada. Regulatori i parlamentarni zastupnici u Sjedinjenim Američkim Državama i Velikoj Britaniji traže odgovore na pitanje kako Facebook postupa s osobnim podacima korisnika.

Glavni izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg trebao bi se sljedećeg mjeseca pojaviti pred zastupnicima na Capitol Hillu, priopćili su ljudi upoznati s tom odlukom, navodi NY Times.

Prošlog tjedna Zuckerberg je pute priopćenja poručio da Facebook mora pažljivije postupati s korisničkim podacima i obećao je da će razviti proizvode koji korisnicima pružaju veću kontrolu nad njihovim informacijama i postavkama privatnosti.

Na novoj centraliziranoj stranici korisnici će se moći oduprijeti dijeljenju određenih podataka. Na primjer, mogu podesiti postavke tako da više ne budu identificirani kao osobe koje vole mačke. Te se informacije više neće slati oglašavačima.

Facebook također planira pojasniti koje informacije prikupljaju aplikacije unutar Facebooka, Neke naizgled dobroćudne aplikacije koje korisnicima omogućavaju igranje s prijateljima ili dijeljenje fotografija mogu također prikupljati podatke – pratiti postove, kontakte i interakciju s prijateljima.

Neispunjena obećanja
Na novoj centraliziranoj stranici korisnici će dobiti jednostavniji popis podataka koje pojedina aplikacija prikuplja o njima, kao i informacije o mogućnostima brisanja tih aplikacija.

No, zagovornici privatnosti pitaju se hoće li novi sustav doista nešto promijeniti. Naime, predstavnici Faceebooka su već mnogo puta do sada davali slična obećanja, ali bez rezultata.

Zuckerberg je 2010. za Washington Post rekao da korisnicima Facebooka trebaju jednostavnije kontrole nad njihovom privatnošću. Tom je prilikom obećao da će implementirati mnogo jednostavniji sustav. Osam godina kasnije javljaju se isti problemi.

Vezani članci

Leave a Reply