Lukavi načini na koje Facebook i Instagram korisnike pretvaraju u ovisnike

Lukavi načini na koje Facebook i Instagram korisnike pretvaraju u ovisnike

Društvene mreže poput Tindera, Instagrama i Facebooka koriste znanje psihologa kako bi napravili aplikacije koje će pobuditi zanimanje korisnika, ali i natjerati ga da se stalno vraća po novo iskustvo.

Ovaj efekat postižu stalnim podražajima, odnosno obavijestima, vijestima, novim mogućnostima, ali i zahtjevima za reakcijom.

Tako primjerice Instagram šalje svojim korisnicima na pametni telefon desetke obavijesti svakog dana i poziva ih da pogledaju “Stories” kako bi saznali što su drugi korisnici zanimljivo radili te ih potaknuli na stvaranje svojih priča.

“Obavijesti se obraćaju samo vama i pozivaju vas da se vratite u aplikaciju. To je najbolji način za privlačenje korisnika”, istaknuo je za Business Insider Randy Nelson, analitičar kompanije Sensor Tower.

“Stories” odnosno priče, koje su bile kopija Snapchatovih “storiesa” izvrstan su način da “izgubite” vrijeme na Instagramu.

Čim uđete u aplikaciju, dočekuju vas na vrhu stranice, a kad jednom kliknete na priču, aplikacija vas automatski prebacuje s jedne na drugu potičući vas da gledate tuđe fotografije i videa.

Za nove generacije, koje svijet doživljavaju kroz prizmu vizualnog, Instagram je savršena “droga”. Gomila fotografija i videa, novi filteri kojima mogu manipulirati svojim fotografijama, ali i mogućnost kreativnog izražavanja, privlače milijune korisnika, piše Business Insider.

Facebook svoju “ovisnosničku komponentu” može zahvaliti i činjenici da se korisnik pomoću profila na Facebooku može ulogirati u druge aplikacije ili servise. Tako činjenica da netko ima Facebook profil uvelike olakšava korištenje i drugih servisa.

Uz to, Facebook koristi i korisnikove emocije kako bi mu postao neizostavan dio života.

Opcija “Memories” ili “Dogodilo se na današnji dan” privlači korisnike da se podsjete što su taj dan u prošlosti radili, kako su se osjećali, s kim su se družili. I tako svaki dan.

Za razliku od drugih aplikacija za društvene mreže, koje privlače korisnike interakcijom, Tinder koristi teoriju igara kako bi zadržao pažnju korisnika.

Povlačenje prstom lijevo odnosno desno čini se jednostavnim i može zadržati pažnju korisnika satima. Uz to, u pozadini je i tehnika igara na sreću jer korisnik nikad ne zna tko će mu se sljedeći pojaviti na ekranu, a možda baš ta osoba bude njegova (ili njezina) srodna duša.

Vezani članci

Leave a Reply