Profesionalni trener Džemal Gekić: Oprez! Evo što s događa kada smanjimo unos kalorija

Profesionalni trener Džemal Gekić: Oprez! Evo što s događa kada smanjimo unos kalorija
Tijelo uvijek teži da ostane u svom stanju balansa, bez obzira na to šta djeluje na njega.
Kada planiramo smanjenje kalorija ili dijetu, nama je samo u glavi koliko ćemo kg smršati u procesu i koliko brzo.
S druge strane Vaše tijelo je naviklo na Vaš trenutni unos kalorija i potrošnju energije i kada napravite bilo kakvo značajno smanjenje i posebno ako to radite na duže staze, ono mora reagovati na različite načine kako bi se vratilo u balans.
Dnevna energetska potrošnja
Svi mi imamo određenu količinu energije na raspolaganju u toku dana i od te energije sebi organizam raspoređuje dio na rad mozga, dio na varenje hrane, dio na proizvodnju hormona, dio na popravak i regeneraciju, dio za aktivnosti, dio za rad mozga i tako dalje…
Ta raspodjela je takva da se pokušaju održati različite funkcije u tijelu u balansu, s tim da nekada određene funkcije zahtijevaju malo više energije, nekada malo manje, kao npr kada učite, onda malo više energije se proslijedi u mozak i slično.
Smanjenje kalorija i dijeta
Kada uđete u režim različitih dijeta ili značajno smanjite kalorije na dnevnom nivou, onda se desi situacija da sada organizam ima problem, manje energije na raspolaganju, a mora da održi funkcioniranje organizma tj da preživi.
Dešava se nekoliko promjena koje mogu negativno utjecati na zdravlje, kao naprimjer:
– smanjenje kognitivne funkcije (teže se koncentrisati, mozak osjeti nedostatak kalorija, usporava učenje, razmišljanje…)
– opada reproduktivna funkcija (direktno smanjenje seksualne želje i smanjenje proizvodnje hormona za reprodukciju, reprodukcija nije na listi prioriteta iznad preživljavanja)
– smanjenje rada štitne žlijezde (u ekstremnijim slučajevima dovodi do poremećaja rada štitne žlijezde, usporavanje metabolizma)
– smanjen oporavak i regeneracija (u slučaju virusa, infekcije, povrede, upale mišića, zglobova, potrebno mnogo više vremena da bi se organizam oporavio).
Ovo su neki od direktnih uticaja koje smanjenje kalorija ima na organizam, a ima ih još mnogo koji se dešavaju indirektno.
Ukoliko ste na programu i imate plan da sagorite masne naslage, onda to ne treba raditi naglo niti na duge periode bez ˝predaha˝, jer bez obzira što će se organizam adaptirati, u tom procesu može da različite funkcije poremeti da bi ostvarilo svoj cilj.
Profesionalni trener Džemal Gekić

Vezani članci

Leave a Reply