Probiotici koji će potaknuti vaš organizam

Probiotici koji će potaknuti vaš organizam

Probiotici imaju puno prednosti za vaše tijelo i mozak – mogu poboljšati zdravlje crijevne flore, srca, smanjiti depresiju, a neki dokazi čak sugeriraju da vam podaruju i ljepšu kožu.

Stoga evo sedam probiotika koje morate uvrstiti na jelovnik:

Jogurt – jedan od najboljih izvora probiotika, prijateljskih bakterija. Napravljen je od mlijeka fermentiranog probioticima, uglavnom bakterijama mliječne kiseline i bifidobakterijama. Poboljšava zdravlje kostiju i pomaže osobama s visokim krvnim tlakom.

Kefir – fermentirani probiotički mliječni napitak. Priprema se dodavanjem žitarica kefira kravljem ili kozjem mlijeku. Može poboljšati zdravlje kostiju, pomoći kod nekih probavnih problema i zaštititi od infekcija.

Kiseli krastavci – ukiseljeni su u otopini soli i vode. Neko vrijeme se ostavljaju da fermentiraju, koristeći svoje prirodno prisutne bakterije mliječne kiseline. Taj proces je ono što ih čini kiselima. Veliki su izvor zdravih probiotičkih bakterija.

Kiseli kupus – uz svoja probiotička svojstva, kiseli kupus bogat je vlaknima, kao i vitaminima C, B i K. Također je pun natrija i sadrži željezo i mangan. Sadrži i antioksidante lutein i zeaksantin, koji su važni za zdravlje očiju.

Miso – japanski začin koji se dobiva fermentacijom soje i vrstom gljivice koja se zove koji. Ta pasta se najčešće koristi u miso juhi, popularnoj hrani za doručak u Japanu. Dobar je izvor proteina i vlakana, ali i raznih vitamina i minerala.

Tempeh – proizvodi se od kuhane soje koja se fermentacijom povezuje s plemenitom plijesni. Fermentacijski proces povećava količinu minerala koje tijelo može apsorbirati iz tempeha. Bakterije proizvode i vitamin B12, koji soja ne sadrži.

Vezani članci

Leave a Reply