Putna infrastruktura u BiH najgora u regiji

Putna infrastruktura u BiH najgora u regiji

Putna infrastruktura u BiH najgora je u regiji, zbog čega je potrebno usvajanje novih trošarina na gorivo, a sredstva neće ići u proračun, već izravno za izgradnju autocesta, izjavio je šef Ureda Europske banke za obnovu i razvoj za BiH Jan Braun. “Naše analize pokazuju da nam BiH neće moći vratiti novac bez povećanja trošarina. Znači, građani će kupovinom goriva ujedno platiti izgradnju putova, a nama vratiti novac koji smo pozajmili”, rekao je Braun za Nezavisne novine. On je naveo da se često zaboravlja da trošarine na gorivo za putove i auto ceste već postoje, ali da je riječ o tome da je nivo postojećih trošarina “iscrpio” potencijal za pozajmice, prenosi Srna.

“Pitanje je sljedeće – koliko još novca poduzeća za autoceste i cestovna poduzeća mogu pozajmiti za izgradnju Koridora Vc i ostale projekte? Za dio Koridora Vc i autoceste u Republici Srpskoj, odnosno dio koji se odnosi na autocestu Banjaluka-Doboj, postojeće trošarine potpuno su iskorištene”, istaknuo je Braun. On je naglasio da je Europska banka potpisala pozajmice od 220 milijuna eura za nove dionice Koridora “Vc” i putne projekte, ali da novac ne može biti oslobođen dok ne budu usvojene nove trošarine. “Uz spomenutih 220 milijuna, mi bismo za izgradnju putova mogli odobriti dodatne projekte u vrijednosti 250 milijuna eura.

Da biste mogli vratiti novac, potrebne su vam nove trošarine. Dugoročno, ovo je dobro za građane zato što BiH ima užasne putove”, kaže Braun. On je dodao da BiH bez dobre transportne infrastrukture neće moći da privuče investicije i razvija ekonomiju. “Sam Koridor Vc povećava BDP BiH za jedan posto. Trenutni rast BDP-a iznosi 2,5 posto, a bio bi 3,5 posto da radovi na tom koridoru nisu toliko usporili”, rekao je Braun.

Kada je riječ o garancijama u vezi sa novcem od novih trošarina, on je naveo da je EU, za razliku od prošlog zakona koji je odbačen ljetos, sada predložila amandmane koji će povećati transparentnost, tako što će novac ići direktno u poduzeća za izgradnju autoceste. “Rješenja koja smo unijeli su tehnički komplicirana, ali sa sigurnošću možemo reći sljedeće – sredstva od trošarina ići će izravno za izgradnju autocesta”, istaknuo je Braun.

Vezani članci

Leave a Reply