VITAMINKA A.D.: Poslovni kontinuitet koji se održao 70 godina

VITAMINKA A.D.: Poslovni kontinuitet koji se održao 70 godina

„Vitaminka“ a.d. Banja Luka se bavi već 70 godina otkupom i preradom voća i povrća i proizvodnjom prerađevina koje su poznate i daleko van granica naše zemlje. Za Poslovni svijet iz ove kompanije su istaknuli kako je došlo do razvoja uspješne poslovne priče.

Prije točno sedam decenija, u obnovi koja je uzela maha nakon završetka rata, osnovana je i započela sa radom banjalučka „VITAMINKA“. Na stotine obitelji je našlo zaposlenje i osiguralo egzistenciju, zahvaljujući organiziranom uzgoju voća i povrća, ali i radu na proizvodnim linijama.

Vitaminka je od male radionice, koja je počela sa radom 1947. godine, postala najpoznatije poduzeće za preradu voća i povrća ne samo u Bosni i Hercegovini već i u regiji.

U godinama koje slijede nakon osnivanja nižu se brojna priznanja na domaćim i stranim sajmovima, a ime Vitaminka postaje sinonim za kvalitetu i prepoznatljiv ukus proizvoda. Vitaminka od 2002. godine posluje kao dioničko društvo, sa većinskim udjelom stranog kapitala. Većinski vlasnik Kreis Industriehandel AG Basel je uložio značajna materijalna sredstva u obnovu proizvodnih pogona, dok je na polju prodaje, distribucije i marketinga u potpunosti implementirao znanja neophodna za uspješno poslovanje u suvremenom okruženju.

Kombinacija starih recepata i modernih proizvodnih procesa je upravo ono što Vitaminku izdvaja od konkurencije. Vitaminka godišnje otkupljuje na desetine tisućaa tona najkvalitetnijeg voća i povrća, od kojih nastaju ukusne marmelade, džemovi, pekmez, voćni sokovi, nektari, voćni sirupi i pasterizirani proizvodi od povrća.

Bogat asortiman proizvoda je svoj plasman osim u BiH pronašao i na tržištima EU, Švicarske, Crne Gore, SAD-a i Australije. Poduzeće zapošljava 190 stalnih radnika, a u sezoni koja traje od lipnja do studenog i dodatnih 100 do 300 radnika.

Uspješno su implementirani standardi kvalitete i sigurnosti u proizvodnji hrane ISO I HACCP, a niz priznanja na relevantnim sajmovima potvrđen je i ove godine dobivanjem zlatne medalje za kvalitetu na sajmu u Novom Sadu.

Važno je istaknuti da se proizvodi kompanije „Vitaminka“ a.d. mogu pronaći od Amerike do Australije, a preduvjet za to pored neupitne kvalitete i širokog asortimana bila je i standardizacija poslovanja kroz uspješnu primjenu zahtjeva standarda ISO 9001:2008 i HACCP, koju posjeduju od 2007. godine.

“Za sada možemo reći da smo pored prodaje u takozvanim etno-prodavnicama namijenjenim potrošačima porijeklom sa Ex-Yu prostora, našli svoje mjesto i u više poznatih trgovačkih lanaca u Švicarskoj i Austriji. Uspješno poslovanje na stranim tržištima podrazumijeva veće troškove promocije proizvoda, ali i razvoja novih ili modificiranih proizvoda prilagođenih specifičnom ukusu potrošača. Svakako da svoju šansu u budućnosti vidimo na ino tržištima, od kojih bi neka kao npr. Rusija ili arapske zemlje, potencijalno mogla predstavljati značajan iskorak u svakom pogledu za poduzeće”, naglašavaju iz kompanije Vitaminka a.d.

Proizvodi Vitaminke su namijenjeni širokom krugu potrošača i samim tim sve promjene u ekonomiji i društvu jako utječu na njih. Ističu da kapacitete imaju za značajniji napredak, ali je potrebna i jača podrška države poljoprivrednim proizvođačima, podrška poduzećima koja otkupljuju od domaćih proizvođača gdje bi se sistemski jačala svijest kod domaćeg potrošača da „kupuje domaće”. To je mogućnost da opstanemo i rastemo ne samo Vitaminka kao kompanija nego i cjelokupna BiH privreda, kažu iz Vitaminke a.d.

Za kraj tvrde da svoje mjesto svakako vide na domaćem tržištu uz jačanje izvozne komponente. Proizvodni asortiman planiraju jačati kroz srodne grupe proizvoda koji se trenutno nalaze u razvoju.

Vezani članci

Leave a Reply