Autentičan doživljaj najvažniji faktor za turiste koji dolaze u BiH

Autentičan doživljaj najvažniji faktor za turiste koji dolaze u BiH

Najznačajniji faktori koji utječu na izbor turističke destinacije kada je u pitanju Bosna i Hercegovina su sigurnost, politička stabilnost, prirodne katastrofe, zaštita od kriminala, dostupnost destinacija i troškovi. Destinacije trebaju prilagoditi svoju ponudu željama i potrebama potrošača-turista i pružiti autentični doživljaj. Bosna i Hercegovina može udovoljiti turistima ako uzmemo u obzir turističke resurse, prirodne ljepote, kulturnu ponudu, gastronomiju, pokazalo je istraživanje Instituta za turizam iz Zagreba, jedinog javnog znanstvenog instituta u Republici Hrvatskoj koji je specijaliziran za istraživanja različitih aspekata turizma.

Prve rezultate istraživanja o ponašanju turista s ključnih i potencijalnih tržišta za incoming turizam u Bosni i Hercegovini predstavit će Damir Krešić, ravnatelj Instituta na konferenciji „Razvoj destinacijskog turizma uspostavom niskotarifnih avio – letova“ koja će se održati u Mostaru 11.04.2018. Studija je izrađena u okviru projekta MarketMakers kojeg podržava Vlada Švicarske. „Analizirano je dvadeset inozemnih tržišta, trinaest europskih, četiri tržišta Bliskog istoka, te tri ‘daleka’ tržišta (Kina, Republika Koreja i Sjedinjene Američke Države), kazao je Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam, Zagreb. Za svako tržište prikupljeni su podaci o tome kako turisti odabiru destinaciju putovanja, koji faktori utječu na izbor destinacije – uključujući preferencije turista, ali i ono što očekuju od turističke ponude u destinaciji, zatim kako rezerviraju svoje putovanje, s kime i kako najčešće putuju, kakav smještaj odabiru, te niz drugih informacija važnih za ‘incoming’ turizam u BiH. Došli smo do rezultata kako turisti s europskog tržišta polažu puno pažnje na održivost i ekološki prihvatljive prakse pri odabiru odredišta putovanja. Nijemci dominantno putuju s članovima obitelji, a planiraju svoje putovanje od jednog do šest mjeseci unaprijed, za razliku od Šveđana koji planove za odmor rade najmanje tri mjeseca unaprijed. Talijani ne preferiraju ‘all-inclusive’ putovanja, kazao je Krešić.

Današnji turisti traže prirodne ljepote, ali i kvalitetu smještaja. Traže elemente zdravstvene ponude, ali i one kulturne te mogućnosti za kupnju. I dalje su popularna tzv. ‘city-break’ putovanja, ali s raznovrsnijom ponudom. Naravno, na izbor destinacije utječe brend i reputacija destinacije, atrakcije koje destinacija nudi, infrastruktura i usluge.

Organizatori konferencije su Apriori BH – Agencija za profesionalno usavršavanje i Vlada Hercegovačko-neretvanske županije/kantona. Koordinator konferencije je Fortuna Tours d.o.o. jedna od vodećih turističkih agencija u BiH za incoming turizam.

Vezani članci

Leave a Reply