Cesta koja puni baterije električnih vozila: Šveđani predstavili cestu budućnosti

Cesta koja puni baterije električnih vozila: Šveđani predstavili cestu budućnosti

Šveđani su napravili prvi korak prema budućnosti u kojoj vlasnici električnih vozila više neće morati puniti baterije svojih e-ljubimaca na posebnim punionicama, već će se one puniti tijekom vožnje. Na dijelu ceste izvan Stockholma postavili su tračnice koje omogućuju punjenje baterije e-vozila tijekom vožnje – iako je riječ samo o dva kilometra ceste, ministarstvo prometa već ima plan i za nacionalnu ekspanziju ovakvih cesta budućnosti i na druge dijelove Švedske.

Osim što s ovakvim načinom punjenja vlasnici električnih vozila više neće trebati misliti o količini preostale energije i lokacijama punionica, ceste poput ove mogle bi utjecati i na smanjenje cijene samih automobila.

Naime, s većom rasprostranjenosti prometnica na kojima je moguće puniti bateriju automobila, proizvođači bi u vozila mogli stavljati baterije manjeg kapaciteta, a kako je baterija najskuplja komponenta električnih automobila, manja baterija značila bi i manju cijenu automobila, smatraju na The Guardianu.

Šef konzorcija eRoadArlanda koji je zadužen za ovaj projekt rekao je kako je u Švedskoj dovoljno postaviti tračnice na 20 tisuća kilometara autocesta jer ionako udaljenost između autocesta nije veća od 45 km tako da električni automobili mogu bez potrebe za zaustavljanjem na punionicama putovati (auto)cestama.

Dinamično punjenje baterije, odnosno prijenos energije s tračnica na automobil/ bateriju odvija se putem “pomične ruke ” koju je potrebno instalirati na donji dio automobila te se ona povezuje s tračnicama i omogućuje punjenje baterije tijekom vožnje, no ako se automobil zaustavi, prestane i punjenje.

Sustav za punjenje tijekom vožnje prati potrošnju energije kako bi se vozaču naknadno mogao ispostaviti račun.

Na samoj površini ceste, tj. tračnica nema struje, već su tračnice poput utičnice na zidu u koje je potrebno uključiti uređaj (u ovom slučaju tzv. pomičnu ruku s vozila) te se punjenje odvija 5-6 cm ispod površine tako da i kada su ceste mokre, nema straha od strujnog udara i može se bos hodati po takvim cestama, objasnio je Sall.

Švedskoj se nadaju do 2030. u potpunosti postići neovisnost od fosilnih goriva, što znači da se nakon te godine u ovoj zemlji više neće moći prodavati (a možda niti voziti) benzinci i dizelaši – zbog toga već je danas potrebno razvijati infrastrukturu za električna vozila tako da tranzicija sa sadašnjih na e-vozila bude što jednostavnija i lakša.

Vezani članci

Leave a Reply