Facebook kreće i u dating biznis i briše povijest pretraživanja

Facebook kreće i u dating biznis i briše povijest pretraživanja

Mark Zuckerberg se vratio i to u punoj formi. Za razliku od nastupa pred kongresom na ispitivanju zbog afere Cambridge Analytica, na redovnoj godišnjoj konferenciji Facebooka koja je na ovotjednom dnevnom redu opušteniji je i entuzijastičniji nego ikad. Najavio je niz noviteta koje će ponuditi na Facebooku, društvenoj mreži, ali i na svojim ostalim platformama poput Instagrama, mreže za dijeljenje fotografija i WhatsAppa, popularnog servisa za poruke i razgovore.

U svom nastupnom govoru osvrnuo se i na aferu oko curenja podataka, lažne vijesti i sve ono što je Facebook snašlo u proteklom razdoblju, obećao ga je popraviti, a kao prvi alat – Clear History, koji ide u tom smjeru jest mogućnost brisanja svih pretraživanja i povijesti klikova svakog korisnika na ponuđene mu linkove. Istina, kaže Zuckerberg, to će umanjiti pravi doživljaj korisničkog iskustva jer Facebook tako neće moći nuditi prave vijesti i feedove, no u cilju sigurnosti i privatnosti, svakome će mogućnost brisanja povijesti biti moguća i dana na izbor.

Profil za upoznavanje

Ono što je još jedan veliki novitet jest da Facebook planira ponuditi novi “feature” ili uslugu na društvenoj mreži i ulazak na novo tržište – datinga ili upoznavanja. Naime, Tinder svjetski je najjači dating servis, koji je također bio okrznut curenjem podataka, sada će dobiti jaku konkurenciju, što je burza već uočila i spustila cijenu dionice Tinderova vlasnika Match Gorupa 17,77 posto.
 U Facebook izvedbi korisnici će moći napraviti novi profil samo za upoznavanje. Profil neće biti vidljiv njihovim prijateljima, niti će im se prikazivati kao prijedlog za upoznavanje. Usto neće se prikazivati drugim korisnicima koji ne koriste ovu opciju za upoznavanje i druženje niti će biti vidljiv u takozvanom news feedu. Jednako tako neće koristiti Messenger za komunikaciju već vlastiti inbox za razmjenu poruka. Prijedloge za upoznavanje temeljit će na podacima koje pristanete dijeliti.

Zapravo nakon afere o podacima, Zuckerberg, želi ih dobiti još više, s tim da kako kaže želi da ova dating mogućnosti bude korisna onima koji žele stvarati prave i dugoročne veze. Na Facebooku je 200 milijuna ljudi koji su se deklarirali kao samci, i ako se fokusiramo na stvaranje novih odnosa to će donijeti smisao našoj platformi, kazao je Zuckerberg. Za razliku od investitora koji pozdravljaju ovaj potez, korisnici su novost dočekali poprilično suzdržani i skeptični.

Rast dionice

Zuckerberg je također najavio grupne video pozive na Instagramu i WhatsAppu i Facebooku. I nije ga omelo što je čelnik WhatsAppa Jan Koum upravo uoči konferencije dao otkaz i to na sve funkcije u Facebooku zbog neslaganja oko enkripcije i zaštite osobnih podataka. Najavio je i početak prodaje VR uređaja Oculusa Go za 199 dolara za najslabiju verziju, za koju najavljuje da će osim 3D-a i virtualne stvarnosti služiti i za gledanje TV-a i ostalih 2D videa, a u budućnosti i Netflixa. 
Ono što nije bilo u fokusu konferencije, za sada, jest news feed i odnos s izdavačima. Ova godina počela je novim algoritmima i sve rjeđim pojavljivanjem upravo medija, jer tvrdi Zuckerberg Fejs ne služi čitanju vijesti već druženju. Dionica Facebooka nakon njegova nastupa porasla je 1,08 posto i dalje raste.

Vezani članci

Leave a Reply